fredag 17 februari 2012

Romantik i köket...

Är så lycklig idag, det spritter i hela kroppen! I veckan har det hänt något kul, har fått en spännande förfrågan om något som jag har fjärilar i magen av just nu.... ska berätta mer så fort jag har allt klart för mig!

På alla hjärtans dag i veckan fick jag de sötaste rosa/lime färgade rosorna av min spanjor... och från några av mina favorit butiker i trakten kommer den ljuvliga handkrämen, den lilla lökbrädan i rosa porslin och den handgjorda dalahästen i keramik gjord av BisseBeth... Jag brukar sällan falla för prydnads saker men denna häst var så bedårande söt och passade så fint i köket med det andra rosa.

Rosa är min lyckofärg, tycker det piggar upp i alla lägen... och rosor förstås, det är jag helt tokig i som ni vet, ni som känner mig. Jobbar på att inte göra det för sött, måste finnas en bra balans där mellan rustikt och gulligt...

Hoppas ni har en härlig, underbar och alldeles ljuvlig fredag söta goa ni... här skiner solen och snön glittrar, jag har precis dammsugit huset och känner mig så där fredags lycklig... nu väntar skurhinken.. sen blir det fredags mys! Fredagar är bara så fantastiska...

Ljusstakar från Tove Adman och Affari, skålen är antik... likaså den franska linne löparen och det lilla tråget med servetter. Bakom bordet skymtar skafferiet....
Rosor i alla hjärtans present från mannen min... tycker om små kompakta arrangemang med rosor. Perfekt att sätta ner i franska latte skålar...
Porslinsbrädor är så fint tycker jag... de vita har jag fått från men goa vän och den rosa kommer från IB Laursen. Glasflaskorna är fyllda med rå socker och vanilj.
Gamla burkar ligger mig varmt om hjärtat, det ger köket extra krydda och fyller samtidigt funktion... likaså korgar och trälådor..
Sött på silverbrickan... 
Gammalt deciliter mått med ros på hyllan...
Oumbärlig vän i köket är handkrämen från Crabtree & Evelyn med rosor... mamma händerna skriker efter mjukgörande krämer efter alla blöjbyten och städpass...
Vitrinskåpet kommer från PB Home och slukar mängder av glas och porslin... Perfekt när man inte har ett superstort kök och vill ha öppna hyllplan.
Dalahästen i keramik med rosor... handgjord av BisseBeth...
Related Posts with Thumbnails