måndag 2 april 2012

Röda rutor i köket....


På bordet växer högen med sömnadsprojekt, enkla grejer men allt tar ändå sin tid... klart är iallafall det gamla köksskåpets insynsskydd. Köpte rutiga kökshanddukar i rött och vitt och sydde små gardiner av till insidan. Skönt att slippa se vällingpaketen, snabbmakaronerna och konservburkarna där inne... resultatet blev charmigt engelskt och ombonat tycker jag. Glad och nöjd med de garnfärgade rutorna och skönt att kunna stryka ett projekt från listan...

I helgen sydde jag klart draperiet till skoskåpet av franskt linne och gardiner som dessa till ett toalettskåp i Linneas rum. När tiden finns ska jag försöka få till några foton och visa!

Idag börjar vi påsken på solliden, ägg ska dekoreras, påskris ska kläs och vårblommor ska inhandlas och planteras. Hoppas på att jag ska hinna få till ett litet inlägg i påskens tecken också i veckan, men mitt hektiska mammaliv kan ställa till det så vi får se :)





12 kommentarer:

Anna Truelsen sa...

jätte fint!
ni har ett så mysigt kök!
Kram Anna

lisashus sa...

Så jättefint med gardinerna! Du är verkligen duktig! Önskar dej en fin påskvecka!
Kram
Lisa

sagolika sinnen sa...

Det blev så bra med rutigt där bakom I linnefärgade skåpet. Årstiden spelar ingen roll o till jul så blir det ännu stämmningshöjande!!!!
Ja, jag älskar ju ert kök så det är alltid skoj o se bilder därifrån ;)))
Kram C

Familjen Zaar sa...

Va fint & charmigt det blev ! ;)
ha en härlig påskvecka !
Kram Anki

Alba Linea sa...

sooooo pretty! have a nice sunny and creative day! di
;0)

Jana sa...

Vackert kök och röda rutiga gardiner ser väldigt nice. Ha en trevlig dag.
Jana

rosenälvorna sa...

Hej, så trevig med det röd/vitrutiga tyget! Och så dina fjärilar, de är så vackra och spetstyget, oj,oj, vad jag skulle vilja ha det :) Kram Christina

helle sa...

Hvor ser det fiiint ud med de rød/hvide ternede gardiner i skabet!!!

God påske til dig!

Kram Helle

Marge sa...

Du har så vacker blogg!! Köket är jättevackert:)
Nu är jag din nyaste läsare:)
Tyvärr min svenska är så dåligt:(
Glad påsk till dig!:)
Kram, Marge

Ainosofia sa...

Glad påsk <3

Så vackert!

Christelle De Lin à l'Ours sa...

Your kitchen color is really nice, I imagine lots of good cakes in such a nice place!
Kind regrds
Christelle

LOPPISLIV sa...

Ert kök har en så äkta härlig lantlig känsla!! Och så himla fint med det rödrutiga tyget i luckorna. Precis som du skriver blir det lite engelsk stil på det hela...Love it :-)

Glad Annandagpåsk!! Kram Paula

Related Posts with Thumbnails