tisdag 29 maj 2012

Garden tea party...

Att kunna duka upp fika i skymningen en kväll i maj känns fantastiskt, vilken värme vi bjudits på i veckan... hettan fick hela trädgårdens träd att explodera i blom och varje sekund av denna bedövande skönhet vill man bevara i sitt hjärta och minne... det gick fort nu med våren mot slutet så varje stund ute har jag försökt memorera... 


Linnea och jag tog koftorna på och dukade upp ett litet "garden tea party" under äppelkronan sen kvällstimma och njöt av livet, trädgården och lugnet. De ljusa långa kvällarna är verkligen magiska... Vaniljmuffins, tända ljus och rykande hett te... och i sällskap med min underbara tös. Det blev en kväll att minnas för alltid! 


Ljuslyktor tillverkar vi så fort vi har en tom glasburk, nu ska det samlas ihop lyktor till vart ett och enda träd här... mysigare, enklare och billigare trädgårdspynt finns ju inte! Syltburk, sillburk, barnmatsburk... glasburkar i alla dess former tvättas på löpande band och kläs med ståltråds grepar. Längtar till vår första trädgårdsfest, ska bli så roligt att få duka upp vackert i trädgården och fixa feststämning... och längtar efter riktiga utemöbler med sittplats för många!












8 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka underbara bilder och ljuslyktor i alla dess former är så härligt!

Antar att ni njutit i er trädgård nu när vi haft lite värme!
Kram
Lisa

Spets och Silver sa...

Så himla mysigt och så fint!
Gillar ljuslyktorna :)

Ha en bra dag! Kram Nette

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fint ni fixar i ert nya hus! Din stil är så skön!

Bilderna är ljuvliga. Jag gör likadant.... men nu går det långsamt för barnmatstiden är förbi.

Hälsningar monica

Jana sa...

Beautiful photos. Have a nice sunny week

E.N.U.D. Etwas Nordlicht unterm Dach sa...

So lovely pictures! Wonderful!! Hugs, Carmen

Camillas Lantliv sa...

Fina Jenny!

Som vanligt när jag läser din blogg, lägger sig ett lugn över mig, jag ser på bilderna och suger in lugnet och friden de ger mig......

Hoppas livet leker med dig, att du och din familj (dina barn är så vackra, båda stora tjejen och lilla prinsen) trivs i ert vackra hus. Av bilderna att dömma har ni hittat ert drömhem ♥

Ta hand om dig fina du!

Stora kramar Camilla

fia sa...

Så underbara bilder. Ljuset från lyktorna och fina detaljer överallt.
Önskar dig en fin dag.

Kickan Style sa...

Vilka underbara ljuslyktor i trädet!! Nu vet jag vad jag skall göra med alla mina överlopps glasburkar :)!!

Ha en fin helg!
Kristina

Related Posts with Thumbnails