fredagen den 1:e juni 2012

Handsytt till farstun...

Vår farstu är inte stor, rymmer några krokar och ett litet skåp som blivit skohylla... men det funkar bra då vi har en stor platsbyggd garderob för alla ytterplagg i hallen. Skåpet saknade dock dörrar så jag sydde ett draperi i gammalt franskt linne och lagade hålen med rosenmönstrat tyg... fick en bit av linnet över och sydde en liten rullgardin till fönstret också. Nu saknas bara dörrmattan... på väggarna ska det hänga annat än det ni ser på bilderna, har en idé jag ska ta tag i vad det lider. En ny korg med lock för sjalar och sånt står på önskelistan också... vill inte ha vit målat, vill ha gammalt omålat!

Får bli fler bilder sen när det är uppdaterat här inne....

Blir mer sömnadsjobb ikväll.... har en hel hög med kläder att lappa och laga, ni vet såna där gamla trotjänare man bara inte kan med att slänga! Sen står rullgardiner till Linneas rum på tur, allt material är inhandlat så ingen ursäkt finns för det... hon smälter bort av morgonsolen som ligger på där inne.

Blir fredagsmys med nål och tråd idag och varm choklad... mannen har legat i leran och ihärdigt ösregn hela veckan och hela dagen och lagt gräsmatta, tror inte han går ut mer på ett tag!!!! Som lite motsats till mitt förra inlägg då vi hade närmare 30 + här visar tempen +7 idag... då lockar inte trädgården något nämnvärt. Men nu är mattan lagd och i helgen och resten av sommaren roar vi oss med att vattna...

Trevlig helg!







7 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, man får liksom gilla läget när det blir ruggväder! Det känns dock lite trist med 1:a juni och +6 grader och hård nordvind och regn! Nästan så vinterjackan åker fram! Tala om kontraster mot förra veckan!!!

Underbara bilder från din hall! Så fint med det gamla linnet! Nej korgar är så vackra i sej och bör inte målas - absolut inte, tycker jag också!
Skönt att ni fick på gräsmattan, nu vattnas den ju automatiskt.:)
Ha en skön fredagskväll med mys och handarbete!
Kram
Lisa

TonstadTunet sa...

Oi, så lekkert det er hos deg,
veldig fine bilder med god stemning!
God helg til deg :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var den vackraste lagning jag sett, det rosenmönstrade mot det grova linnet, så fint! Vilken mysig farstu, du har gjort så mysigt.

Jag avundas inte mannen din, jag skulle ha frusit ihjäl, inte tror jag ni behöver vattna i helgen för det hjälper nog han däruppe till med.

Önskar dig en skön helg!
Kram,
Regina

helle sa...

Så fine billeder!
Håber chokoladen smagte!

Kram Helle

mormorMärtas sa...

Så fina bilder! Varma och enkla. Du har sådan känsla för detaljer.
Kram Annika

Om du har lust så titta in till mej, jag har en liten utlottning...

E.N.U.D. Etwas Nordlicht unterm Dach sa...

Was für herrlich zarte Bilder! Liebe Grüße, Carmen

Anna sa...

Underbart vackert - Allting hos dig! Jag gillar verkligen idén med att applicera/laga draperier och gardiner med vackra rostyger!

Kram
:)Anna

Related Posts with Thumbnails