tisdagen den 17:e juli 2012

Egoboost...

Min dotter Linnea är nu året yngre än jag var då jag började fotografera, hon är 13 år... och som det verkar idag är detta något hon kommer att älska lika mycket som jag! Hennes farfar är fotograf, hennes farbror likaså... hon har garanterat ärvt den konstnärliga genen både från pappas sida och från min sida för kreativare unge får man leta efter!

Hon provade på porträtt fotografering här om dagen och jag måste säga att jag är imponerad, sällan har någon fått mig att känna mig så fin som hon. Tusen tack älskling för alla fina bilder på mamsen.... du fick mig att känna mig som en prinsessa! 

Det känns fantastiskt roligt att ha fina bilder på sig själv... Jag fyller 35 i år och jag känner att jag behöver piffa med mig själv lite och inte bara slasa runt i mjukis dressen med okammat hår. Har blivit dåligt med den varan sen lillen kom... har varit för trött och sliten och upptagen med att vara mamma. 

Jag gick upp över 50 kilo under graviditeten med Noah och har haft så ont i kroppen ända fram tills alldeles nyligen, har knappt kunna gå vissa dagar. Det var ingen normal graviditetsuppgång... jag blev sjuk och samlade mängder med vätska, njurarna kollapsade efter förlossningen... har fortfarande mycket vatten kvar i benen som kommer och går men nu kan jag iallafall gå ordentligt igen. Jag har gått ner 46 kilo senaste året och känner mig väldigt glad... har en del kvar att jobba på men det viktigaste för mig är att smärtan avtagit.

Känns bra att känna igen sig själv igen när man ser sig i spegeln, mycket är annorlunda men jag känner att jag duger ändå... Magen hänger och det dallrar rejält mest överallt, men jag har en frisk alldeles fantastisk liten son, en underbar dotter och en man som älskar mig oavsett form. Så nu ska jag sluta deppa över det som varit och se på mig själv med vänligare blick, vara glad för det jag har. Ska köpa lite ny make up, någon god creme... kanske en blommig parfym och ge mig själv lite mer egentid i badrummet...

Bilderna fick mig att känna mig som en kvinna igen, har känt mig redo för komposten ett bra tag men detta hjälpte.. en liten egoboost!






21 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej fina Jenny!

Vilka underbara foton!
Jösses hon har talang, och du är strålande vacker och ung som en tonåring! <3

Härliga och kloka tankar oxå :)

Kram och ha en underbar vecka!
Mia

Anna S. sa...

Einfach Zauberhaft !!!!!!!

Lisas torp sa...

Vilken duktig dotter du har, men hon har ju att brås på också! Jag trodde ju först att det var din dotter på bilderna! Så otroligt vacker du är och så vackra bilder! Så skönt om du känner dej bättre! Måste vara jättejobbigt att ha ont så länge och inte vara riktigt sams med sin kropp.
Otroligt att du gick upp så mycket, det måste ha varit hemskt att bära på!

Skönt att du är på gång igen - det låter det verkligen som och så ser det verkligen ut!!!!
Sköt om dej och ha det gott!
Kramar
Lisa

Ainosofia sa...

Så v.a.c.k.e.r.t. bilderna <3

Ann sa...

Absolutely beautiful pictures, you should be very proud.

Camillas Lantliv sa...

Kära du...

Fick tårar i ögonen när jag läste texten, och bilderna är fantastiska!

Du har mkt att vara stolt över.

En varm omfamning från mig <3

Catarina sa...

Så vackra bilder!
Ha de gott. Catarina

Anna sa...

Jag tycker att du har fin kropp nu!
Jag känner nästan lika, jag har inte haft ont men fick mitt första barn för lite över två år sen och har inte klippt håret EN GÅNG sen dess.
Så för några veckor sen insåg jag att jag skäms över mig själv och undviker att gå till Ica det får mannen göra ist. Så nu har jag klippt mig och förgat håret och börjat sminka mig lite ibland. Det var knappt så jag borstade håret vissa dagar.

Fick höra när den första var liten att man skulle ta sig tid med sig själv så man inte hamnade i fällan.
Men värst var det när jag blev gravid igen, köpte inga gravidkder och satt inne nästan hela graviditeten.
Det gäller att rycka upp sig och försöka inse att man är inte bara mamma man är en egen person med :)

Norrfrids Eija sa...

Vacker som en nyutslagen ros - och ja, jag fick läsa texten först för att inte tro att det var din dotter på bilderna!
Alla behöver känna sig vackra ibland!

Spets och Silver sa...

Vilka underbart fina foto. Vad vacker du är. Jag är sååå imponerad att du gått ner så mycket, grattis.

Kram
Nette

LOPPISLIV sa...

Vilka ljuvligt fina foton, vad duktig hon är din dotter. Och du är strålande vacker Jenny!!

Skönt att smärtan avtagit, inget kul att ha ont. Jobbigt att bli så sjuk som du blev, det tar sin tid att komma tillbaka. Ta nu hand om dig själv du söta rara!!

Kram Paula

Alva sa...

Vilkan fina bilder vad duktig hon är din dotter, verkligen något hon ska "spinna" på vidare. Du ser ju strålande ut!
Kram Lina.

Hem Ljufva Hem sa...

Du är otroligt vacker och jättesöt tro inget annat och bilderna är fantastiska...
Kram Kicki

Madame Petite sa...

Är så rörd av era ord... tusen tack... otroligt generöst att ta er tid och ge mig så fin feedback på detta! Är så tacksam...

G:a Affären sa...

Så otroligt duktig Linnea är att fota! Det märks att hon har talang!
Och du Jenny är vacker som en prinsessa, kvinna och mamma. Hoppas kroppen återhämtar sig helt från smärtan snart.
Kram Cia

Lisa sa...

Du har alltid varit vacker syster :) <3 och kommer alltid att vara!

puss och kram

/Lilla lillasyster

Madame Petite sa...

Lisa nu gråter jag lite... tack sötaste lillasyster!

Saknar dig så hjärtat går itu...

Kramar!

Lisa sa...

Saknar dig/er också!
Jag och Jocke kanske kan komma och hälsa på någon dag i höst? Vi ska säker upp till Stockholm några gånger och så får vi säkert låna bilen av hans föräldrar :)


Kramar!

Madame Petite sa...

Kära syster, ni är välkomna hit precis när ni vill.... finns ju rum om ni vill stanna några dagar.

Ser fram mot att träffa er båda två, ser fram mot det väldigt mycket!

Puss

Madame Petite sa...

Till Anna....

Blev så berörd av din kommentar, tusen tack för att du delar med dig av din historia!

Vet precis hur du känner, jag har skämts för mig själv jag också. Har ännu inte förlikat mig helt och fullt med faktum att kroppen är så förstörd som den är efter denna galna graviditetsuppgång men det går iallafall åt rätt håll. Man måste rycka tag i sig själv precis som du skriver, resa sig upp och lära sig tycka om sig själv som man är.

Att sitta inne och gömma sig är en tillfällig lösning som egentligen bara gör förvärrar saken. Det bästa när det var som värst för mig var att klä mig fint i sånt som jag känner mig ok i... sen fixa frillan och lägga make up och gå ut! Det hjälpte och sakteligen har jag börjat tycka om mig själv igen.

Jag är stolt mamma, men också kvinna... den biten är lätt att glömma bort!

Kramar

Anonym sa...

Du är fantastiskt vacker och din dotter är riktigt duktig måste jag säga. Hamnade på din blogg efter att ha googlat "fransk lantstil inspiration". Om jag fick det när jag klickade in här?! Underbart fint du verkar ha hemma det jag sett hittills. Kommer garanterat klicka in här fler gånger!

Related Posts with Thumbnails