tisdag 24 juli 2012

Körsbärsfrossa!

Vår trädgård svämmar över med körsbär... och vi roar oss med att plocka hinkarna fulla och äter så våra magar står i sju hörn! Det blir både pajer och bär med grädde, bär med glass, bär med mjölk, bara bär och bär i frysen...  Ska läsa på om saft och sylt och inhandla diverse nödvändigheter, kanske blir det något hemkokt att glädjas över i veckan!

Linnea la beslag på kameran och lekte fotograf medan Noah och jag kämpade på med bärplockningen... Hon övar och övar och det blir så fina porträtt! Ni kommer få se mer av mig på bild skulle jag tro, hon tycker det är kul att knäppa pics på familjen. Resten av bilderna i dagens körsbärs-post står jag för.... fint med samarbete!

Jag försökte knäppa några bilder på Linnea också men teaterapan tokade sig så mycket att det bara blev skrattpannkaka av allt :) hoppas på bättre lycka nästa gång!

Hucklet och förklädet bjuder jag på, det liksom hör till sagan ;) och så vill husmor skydda kläder och hår från vinröd färg så gott det går! Någon som vet hur man bäst tar bort bärfläckar???










Hohohoooo... finns det månne några smarriga namnam här!





13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbart vackra bilder, kul att se bilder av dej!
Så vacker du är!
Vilken lyx med så mycket körsbär,
ha en fin Dag
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Åh så fina bilder och husmor är verkligen vacker! Ni är båda så duktig med kameran, det kallar jag samarbete. Noah med huvudet i hinken är underbar!
Undrar om körsbär gör som äppelträden, bjuder på frukt var annat år. Här tror jag det inte blir så mycket körsbär i år, i fjol fanns det fantastiskt mycket.

Kramar
Cia

Madame Petite sa...

Ja det kanske stämmer Cia, det där med vart annat år. Vi flyttade hit efter säsongen i fjol så jag vet inte hur mycket frukt det var då... vet bara att vi hade enormt mycket äpplen i höstas!

Hoppas på mindre frukt på äppelträden i år för det var så mycket att det inte gick att ta reda på.... och väldigt mycket fruktflugor med anledning av detta!

Kramar!

Madame Petite sa...

Tack Kathrine! Blir så glad av dina ord... Jag är stolt över Linnea, tycker hon är så duktig!

och tusen tack till dig också Cia, lillen med huvudet i hinken var en ögonblicksbild jag lyckades fånga! :)Ibland är man glad för att man har kameran runt halsen mest hela tiden... det är så roligt att ha dessa minnen på bild...

Kramar till er båda!

lisashus sa...

Vilken rikedom med alla körsbär! Så härligt att kunna plocka egna bär - eller hur? :)
Du är vacker som en dröm!
Kram
Lisa

decorina sa...

wow....what an amazing blog.
i like :)

Nicole

Madame Petite sa...

Thank you Nicole! Im very glad you like it!

Kristin sa...

Oi-oi!! Sååå nydelige bilder:-)
Kristin

Sofia sa...

Jaha, då halkade jag in här på ett bananskal.... Och hittar en helt underbar blogg! Med helt fantastiska bilder! Tack för inspirationen....
Kram Sofia

Ainosofia sa...

Beautiful pictures again <3

I LIKE!

Madame Petite sa...

Hej Sofia! Kul att du hittade hit och fann inspiration! Tusen tack för fina ord! :)

Kramar

Madame Petite sa...

Ainosofia, thank you! --<-@

Madame Petite sa...

och Lisa/Lisas hus... det är ren och skär lycka med egna bär, super lyxigt! Tusen tack för dina ord, du skämmer bort mig!

Kramar

Related Posts with Thumbnails