2012-10-03

Till salu!

God eftermiddag i grå vädret!

Idag lägger jag upp diverse möbler och föremål här som är till salu för den som är intresserad...
Ingenting av detta kan skickas med fraktbolag då allt är för stort, så det är avhämtning som gäller... eller ja, klart att allt går ju att skicka men fraktpriserna för möbler och skymmande saker är ju rätt höga. Men ordna med det kan jag ju förstås om någon nu vill....

Åker du långväga bjuder jag självklart på fika! Vi bor i Södermanland strax utanför Mariefred, ca 25 min bilresa från Strängnäs och 45 min bilresa från Stockholm :)

Är du intresserad eller har någon fråga, hör av dig till min mail: info/a)madamepetite.se

2012-10-28 Uppdaterar!
Efter diverse tråkigheter med bedrägeri på Blocket i förra veckan ligger nu dessa möbler åter igen ute till försäljning. Hängaren är såld, men skåpet, bordet och 1600-tals dörren återstår! Jag har sänkt priserna lite och hoppas på bättre lycka denna vecka...

Vill också meddela att om någon bor i Stockholmstrakten kan vi erbjuda avhämtning i Aspudden om så önskas, dock endast kontors tider.



Arkivskåp/Postskåp, sekelskifte - 4500 :- eller högstbjudande...
Först ut är ett antikt postskåp/arkivskåp från förra sekelskiftet enligt butiken, inköpt på Mångfaldens Hus för knappt ett år sedan... trodde då att jag ville ha industri stilen i kontoret men känner att jag är alldeles för romantisk för det, bättre att skåpet får åka hem till någon som kan ta hand om det ordentligt!

Grundmålat i vitt redan i butiken... går att måla om, luta av, vaxa och slipa till....
Skåpet har 3 hyllor och 12 lådor med olika inredning och storlek på fack.

Höjd - 167 cm
Bredd - 59 cm
Djup - 37 cm




Knoppbräda/ krokbräda/ hängare - 500 :-
Fin gammal krokbräda/ knoppbräda i industristil, tillverkad av en gammal skylt.. med 5 krokar. Jag har fler krokar i samma storlek och stil om man vill fylla på med fler.... tror att träslaget är obehandlad ek.

Längd - 103,5 cm
Bredd - 15,5 cm
Tjocklek - 1 cm

SÅLD!


Antikt runt soffbord 1800 tal - 2400 :- eller högstbjudande...
Vackert gammalt bord byggt med plugg, målat och vaxat i brutet vitt... jag har dock levt med detta några år så äkta slitage förekommer.... Bordet hade varit ett matbord från början men damen jag köpte det av hade gjort om det till soffbord. Bordet är inte delningsbart!

Diameter - 104 cm
Höjd - 65 cm

SÅLT!




Antik dörr, 1600 tal - 2500 :- eller högstbjudande...
Minns ni denna, dörren vi hade på väggen i lägenheten... från Vadstena Antik! Så vacker så mitt hjärta slår volter men faktum är att det inte finns någon plats för denna dyrgrip i detta hus. Så nu är den till salu....

Enligt Vadstena Antik är detta en skåpsdörr från ett 1600 tals skåp som bevarats, originalmålningen i smutsturkost finns kvar och föreställer ett blomsterstilleben... blommor i vas...

Det finns krokar och rep på baksidan för den som vill hänga upp den... 

Höjd - 125,5 cm
Bredd - ca 60 cm, dörrens ena kantlist saknas på en del ställen
Djup - 2 cm

SÅLD!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails